מסע הנשמה בלילה עפ"י הזוהר – צילומדרש אישי

"ואהדר ההוא אילנא דמותא כל פקדונין דאתפקדו לגביה ואזיל ליה"

2,-  בוקר, מעבר מעץ המוות לעץ החיים

"ת"ח לאו וכדאי הוא האי אילנא דמותא לאתבא פקדונא לגביה דבר נש אלא בשעתא דאילנא דחיי אתער בעלמא. ואימתי אתער ההוא אילנא דחיי. בשעתא דסליק צפרא. וכדין כיון דהאי אתער בעלמא כל בני עלמא חיין ושביק ואהדר ההוא אילנא דמותא כל פקדונין דאתפקדו לגביה ואזיל ליה".

זוהר פרשת במדבר – פקדונא אילנא דמותא (החלק המלא, עם תרגום המילים לעברית).

————————-

——–

" נָפְשָא סָלְקָא ולָא אִשְתָאֵר בָּה…..רְשִימוֹ דְקֻיסְטָא דְּחַיוּתָא דְּלִבָּא"

 

רשימו דקיסטא דחיותא דליבא 1א

רשימו דקיסטא דחיותא דליבא א2

רשימו דקיסטא א3 רשימו דקיסטא א4

(בתמונות, להקת המחול 'ורטיגו', אותם צילמתי בנמל ת"א, קיץ 2013 )

"רבי שמעון הוה אזיל בארחא, והוה עמיה רבי אלעזר בריה ורבי אבא ורבי יהודה, עד דהוו אזלי, א"ר שמעון, תווהנא היך בני עלמא לא משגיחין למנדע מלי דאורייתא, ועל מה קיימי, פתח ואמר, (ישעיה כו ט) נפשי אויתיך בלילה, אף רוחי בקרבי אשחרך, האי קרא אוקמוה ואוקימנא ליה, אבל תא חזי, נפשא דבר נש כד סליק לערסיה נפקת מניה וסלקא לעילא, ואי תימא דכלהו סלקאן, לאו כל חד וחד חמי אפי מלכא, אלא נפשא סלקא, ולא אשתאר בה בהדי גופא בר חד רשימו (נשימו) דקסטא דחיותא דלבא. ונפשא אזלא ובעיא לסלקא, וכמה דרגין לדרגין לסלקא, שטאת והיא אתערעת בהני קומרין טהירין דמסאבותא, אי היא דכיאת דלא אסתאבת ביממא, סלקא לעילא, ואי לאו דכיאת, אסתאבת בינייהו ואתדבקת בהו, ולא סלקא יתיר, ותמן מודעי לה מלין, ואיהי אתדבקת מאינון מלין דזמן קריב, ולזמנין דחייכין בה, ומודעין לה מלין כדיבין, וכדין אזלא כהאי גוונא כל ליליא, עד דיתער בר נש ותאבת לאתרה, זכאין אינון צדיקייא, דגלי לון קב"ה רזין דיליה בחלמא, בגין דיסתמרון מן דינא, ווי לאינון חייבי עלמא דמסאבין גרמייהו ונפשייהו. תא חזי אינון דלא אסתאבו, כד סלקי בערסייהו, נפשא סלקא ועאלת בין כל הני דרגין בקדמיתא, וסלקא ולא אתדבקת בהו, ולבתר אזלא ושטאת, וסלקא כפום אורחה, ההיא נפשא דזכת לסלקא, אתחזיאת קמי דסבר אפי יומין ואתדבקת ברעותא לאתחזאה בתיאובתא עלאה, למחמי בנועם מלכא ולבקרא בהיכליה ודא הוא בר נש דאית ליה חולקא תדיר בעלמא דאתי, ודא היא נפשא דכסיפא דילה כד סלקא בקב"ה (תדיר), ולא אתדבקת בהני זינין טהירין אחרנין, והיא אזלת בתר זינא קדישא, באתרא (ד"א, בתר אתרא) דנפקת מתמן, ובגין כך כתיב נפשי אויתיך בלילה, בגין למרדף בתרך, ולא לאתפתאה בתר זינא אחרא נוכראה. תא חזי נפשי דא נפש דאיהי שלטא בלילה, למרדף בתר דרגא, רוח ביום, דכתיב נפשי אויתיך"

(זוהר, חלק א', דף פג ע"א).   וכאן עם תרגום לעברית – זוהר לך לך, רשימו דקיוסטא דחיותא דליבא

—-

התמונות שלהלן הם בבחינת אינטרפטאציה אישית מדרשית – צילומית, לנוכח שיעורים בספר הזוהר אותם מלמד רבי אברהם לידר, ביקר- ת"א, שנת 2013 .

תגובה אחת בנושא “מסע הנשמה בלילה עפ"י הזוהר – צילומדרש אישי

  1. אהרלה, אהבתי מאד מאד את הצפורים על ענפי האילן.

    "גם צפור מצאה בית ודרור קן לה וגו'. וכי דוד מלכא על צפרא בעלמא הוה אמר מלה דא? אלא כמה דתנינן כמה חביבין נשמתין קמי קב"ה… ואתחזון על גבי שורין דגנתא כל חד וחד כחיזו דצפרין מצפצפן בכל צפרא וצפרא. וההוא צפצופא שבחא דקב"ה וצלותא על חיי בני נשא דהאי עלמא"
    (זוהר בלק, ח"ג קצו ע"ב)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *