פרשת וישב – יהודה ותמר

פרשת תמר ויהודה (בראשית פרק לח ), נקראה על ידי תמיד כפרשה העוסקת בתמר – האשה הצדקת והצודקת, זו שהיא מאופקת, שותקת ומשפילת -עיניים,  אך נאלצת לצאת לקרב  של הישרדות בעקבות נסיבות החיים האיומות שעברו עליה ובעקבות סירובו של יהודה להכיר באחריותו ובמילוי הבטחתו לה.

אולם, כשתרתי בתיקיות תמונותי וחיפשתי תצלומים הדורשים בפרשת 'וישב', תפסו אותי התמונות האלה, אותם צילמתי בהופעה של קרקס מדרנו, לפני כשנה.

כאן , בתמונות, ניצבת אישה חזקה ועצמאית, אישה המחצינה את נשיותה ומהטלת בחוקים ובכללים, אשה הבודקת ולא מסכינה לגבולות ולמגבלות ששמה עליה החברה / יהודה, אשה האומרת 'אפשר גם אחרת'.

הנוכל לראות בכך נקודת מבט חדשה לסיפור תמר ויהודה שבפרשתנו ? הנוכל לראות  בתרגיל 'היפוך הספרים'  את קריאת התגר של תמר על  החוקים המחייבים אותה 'לשבת בבית בשקט ולבד עד מותה' ?  הנוכל לראות בתמונה השנייה שהבאתי את 'משחקה של תמר עם  ערבונותיו של יהודה' המוצאות אל 'אור הזרקורים'  באסרטיביות, בגמישות אקרובטית, ובלא להתנצל ?

יכול להיות שהגזמתי, אבל לפחות  אודה כי מחשבות מדרשיות אלו עלו בי לנוכח שתי הסיטואציות – זו של תמר ויהודה בפרשתנו וזו של התמונות אותם צילמתי בקירקס מדרנו.  למרות התחבטותי, החלטתי להביא את הדברים גם לשיפוטכם האישי והמדרשי…

.

a5

.

 

a6

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *