דגל – אוסף אמירות שאספתי מרחבי המרשתת…

   דגל

דגל ישראל אין הוא 'סך הכול ביטוי של מקל עם סמרטוט כחול לבן עליו'. דגל ישראל הוא אני ואתה ואת, הוא והיא, הם הן, אנחנו וילדינו, וגם מי שהלכו ולא ישובו אלינו. ואנו כולנו, אין אנו סמרטוט. (רע"פ 3904/96)

– מיכאל חשין – שופט עליון.

בנימין זאב הרצל, חוזה המדינה,
הכיר מה כוחו של הדגל כסמל לאומי.
ב 1895 הוא כתב לברון הירש :
" דגל, מה זה ? כלונס ומטלית אריג ?
– לא אדוני.
דגל הוא למעלה מזה? בדגל אפשר להוליך
בני-אדם לכל מקום. למען הדגל בני-אדם
חיים, ועליו הם נהרגים. יתר על-כן: הדגל
הוא הדבר היחיד שלמענו מוכנים בני אדם
למות, אם אך חונכו לכך

"סמוך לשעה 09:00 נכנסו כוחות צה"ל והמשטרה לנצרים. החיילים עברו בין הבתים וביקש מהתושבים להתפנות היום. רוב התושבים קיבלו את החיילים בשקט, אולם חלקם פרצו בבכי וצעקו. אחד התושבים אמר לחיילת: "איפה הדמעות שלך תגידי לי? כשמתה מישהי באמצע סדרה מסכנה בטלוויזיה את בוכה! לכי מכאן! לכי עם דגל ישראל הזה! זה לא דגל ישראל שלי, אני הלכתי 90 קילומטר במסעות, ולא את! את לא יודעת מה זה צבא בכלל, את חתיכת סמרטוט!".

מתוך העיתונות, תקופת פינוי חבל עזה.

(סמי מיכאל – סופר – ציטוט מתוך צ'אט באינטרנט).

ברשותך אצטט מדבריך: "אני בעד מדינה דו-לאומית, ובאשר לדגל – לא איכפת לי איזהסמרטוט יתלו." – מתוך כתבה במוסף של עיתון "הארץ".

רציתי לדעת מאיפה נובעת הגישה הזו וכיצד גיבשת את דעתך הפוליטית. האם המשפט הזה ממצה בהכרח את עמדתך הכוללת? האם תוכל להרחיב על הנושא?

תודה רבה, והמשך יום נעים.

איתמר
מילים מול דגלים

שלום לך, איתמר

היהדות מעולם לא בחרה דגל, אלא מילים שעדיין משמשות מבחינה מוסרית כמורה דרך רוחני לאנושות ועל כן אינני מקדש דגלים כי אם חיים. כשאני חושב על יהדות, התמונה המתנוססת לנגד עיני היא לוחות הברית שנושא משה רבנו למול העם בסיני. שער בנפשך שהיה יורד מההר עם מקל ופיסת אריג שקוראים לה דגל.

—-

 

א וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן לֵאמֹר.  ב אִישׁ עַל-דִּגְלוֹ בְאֹתֹת לְבֵית אֲבֹתָם, יַחֲנוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:  מִנֶּגֶד, סָבִיב לְאֹהֶל-מוֹעֵד יַחֲנוּ.  ג וְהַחֹנִים קֵדְמָה מִזְרָחָה, דֶּגֶל מַחֲנֵה יְהוּדָה לְצִבְאֹתָם; וְנָשִׂיא לִבְנֵי יְהוּדָה, נַחְשׁוֹן בֶּן-עַמִּינָדָב.  …..  י דֶּגֶל מַחֲנֵה רְאוּבֵן תֵּימָנָה, לְצִבְאֹתָם; וְנָשִׂיא לִבְנֵי רְאוּבֵן, אֱלִיצוּר בֶּן-שְׁדֵיאוּר. …..

 

—-

מאמר על משמעות הדגל במסורת היהודית, מתוך דף פרשת שבוע של בר אילן

http://www.biu.ac.il/jh/parasha/bamidbar/qra.html

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *