הפעם אני לא 'פולטקלי-קורקט' בהכרח, וגם שיפוטי בהתייחסותי, במחילה מכם. עגל המסכה/ עגל הזהב הוא מבחינתי 'תמרור אזהרה' שמציבה בפנינו התורה. ועל כן התמונות והדימויים שאביא, האינטרפטאציות שלי לאותו 'עגל מסכה', יותר משהם מכוונים החוצה, הם מכוונים פנימה, אלי. בבחינת תזכורת תמידית ובחינה מחודשת מתמדת של 'מה בין קודש לבין מסכה', מה בין הוויה נכונה להשתחוויה אלי מסכה. ."א וַיַּרְא הָעָם, כִּי-בֹשֵׁשׁ מֹשֶׁה לָרֶדֶת מִן-הָהָר; וַיִּקָּהֵל הָעָם עַל-אַהֲרֹן, וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו קוּם עֲשֵׂה-לָנוּ אֱלֹהִים אֲשֶׁר יֵלְכוּ לְפָנֵינוּ–כִּי-זֶה מֹשֶׁה הָאִישׁ אֲשֶׁר הֶעֱלָנוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, לֹא יָדַעְנוּ מֶה-הָיָה לוֹ. ב וַיֹּאמֶר אֲלֵהֶם, אַהֲרֹן, פָּרְקוּ נִזְמֵי הַזָּהָב, אֲשֶׁר בְּאָזְנֵי נְשֵׁיכֶם בְּנֵיכֶם וּבְנֹתֵיכֶם; וְהָבִיאוּ, אֵלָי. ג וַיִּתְפָּרְקוּ, כָּל-הָעָם, אֶת-נִזְמֵי הַזָּהָב, אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם; וַיָּבִיאוּ, אֶל-אַהֲרֹן. ד וַיִּקַּח מִיָּדָם, וַיָּצַר אֹתוֹ בַּחֶרֶט, וַיַּעֲשֵׂהוּ, עֵגֶל מַסֵּכָה; וַיֹּאמְרוּ–אֵלֶּה אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל, אֲשֶׁר הֶעֱלוּךָ מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם".
ספר שמות פרק לב—-
צילמתי במוזיאון המטרופוליטן, ניו-יורק, 2013
****
צולם בכנסיה הגדולה שבעיר פרנקפורט, גרמניה. להזכירכם, יותר מאשר אני 'בא כאן בטענות לאחרים על עגלי הזהב שלהם', אני רואה בכך תזכורת לעצמי, על עגלי המסכה שאני עשוי לעשות לעצמי….****
צולם בלב ליבה של מנהטן, 2013 .****
. צילום על גבי מסך המחשב שלי…****
****
וכשעיינתי 'ברבי גוגל' היכול להפוך בקלות ובמהירות גם 'לעגל זהב מגעגע' שאנו כורעים ומשתחווים לעומתו, מצאתי את זאת: חגיגות עגל הזהב בעין הוד – וידאו. חגיגות עגל הזהב בעין הוד – תמונות וגם וידאו. בי הדברים מעלים הרבה חומר לעיבוד ולמחשבה… ובכם ? . .